US-ART-PAINTING-MATISSE : Photo d'actualité

US-ART-PAINTING-MATISSE

Crédits : 
STAN HONDA / Employé
A man looks at 'The Dream' 1940 (C, in color) by Henri Matisse on display in the exhibition 'Matisse: In Search of True Painting' November 26, 2012 at The Metropolitan Museum of Art in New York. This wall re-creates an exhibit in the Galerie Maeght in Paris from 1945 that included large framed photographs documenting the evolution of the painting. The Met exhibition, which opens to the public December 4, explores Matisse’s painting process by showcasing 49 vibrantly colored canvases that demonstrate the artist’s tendency to use his completed canvases as tools, repeating compositions in order to compare effects, gauge his progress, and, as he put it, “push further and deeper into true painting.” AFP PHOTO/Stan HONDA (Photo credit should read STAN HONDA/AFP/Getty Images)
Légende :
A man looks at 'The Dream' 1940 (C, in color) by Henri Matisse on display in the exhibition 'Matisse: In Search of True Painting' November 26, 2012 at The Metropolitan Museum of Art in New York. This wall re-creates an exhibit in the Galerie Maeght in Paris from 1945 that included large framed photographs documenting the evolution of the painting. The Met exhibition, which opens to the public December 4, explores Matisse’s painting process by showcasing 49 vibrantly colored canvases that demonstrate the artist’s tendency to use his completed canvases as tools, repeating compositions in order to compare effects, gauge his progress, and, as he put it, “push further and deeper into true painting.” AFP PHOTO/Stan HONDA (Photo credit should read STAN HONDA/AFP/Getty Images)
Calculer le prixVoir le panier
Date de création :
26 novembre 2012
Editorial - n° :
156976435
Infos autorisations :
Autorisation non disponible.Plus d'infos
Restrictions :
Contactez votre agence locale pour toute utilisation commerciale ou promotionnelle. Droits éditoriaux complets - Royaume-Uni, USA, Irlande, Italie, Espagne, Canada (exclut le Québec). A l'exception de ces pays, les droits éditoriaux sont limités. Veuillez nous contacter.RESTRICTED TO EDITORIAL USE, MANDATORY CREDIT OF THE ARTIST, TO ILLUSTRATE THE EVENT AS SPECIFIED IN THE CAPTION
Type de licence :
Droits gérésLes droits des images de droits gérés sont cédés individuellement pour chaque utilisation. Le prix est calculé à partir de plusieurs facteurs tels que le tirage, la taille et l'emplacement de l'image, la durée d'utilisation, et le territoire de diffusion. Vous devrez renseigner des informations concernant l'utilisation que vous comptez faire du produit, afin de déterminer les droits d'utilisation de ce dernier.
Collection :
AFP
Crédits :
AFP/Getty Images
Taille max. de fichier :
3 768 x 2 656 px (132,93 x 93,70 cm) - 72 dpi - 2,7 Mo
Source :
AFP
Code barre :
AFP
Référence :
Was7092221

Mots-clés

Cette image est protégée par la loi sur le droit d'auteur. Getty Images se réserve le droit d'engager des poursuites en cas d’utilisation non autorisée de cette image ou de ce plan-séquence et de demander réparation pour violation de droits d'auteur. La disponibilité de cette image ne peut pas être garantie avant l'achat.
A man looks at 'The Dream' 1940 by Henri Matisse on display in the... Photo d'actualité 156976435Adulte,Art pictural,Arts Culture et Spectacles,Exposition et salon professionnel,Galerie d'art,Henri Matisse,Hommes,Horizontal,Metropolitan Museum of Art,New York City,Présenter,Regarder,The Dream,États-UnisPhotographer Collection: AFP 2012 AFPA man looks at 'The Dream' 1940 (C, in color) by Henri Matisse on display in the exhibition 'Matisse: In Search of True Painting' November 26, 2012 at The Metropolitan Museum of Art in New York. This wall re-creates an exhibit in the Galerie Maeght in Paris from 1945 that included large framed photographs documenting the evolution of the painting. The Met exhibition, which opens to the public December 4, explores Matisse’s painting process by showcasing 49 vibrantly colored canvases that demonstrate the artist’s tendency to use his completed canvases as tools, repeating compositions in order to compare effects, gauge his progress, and, as he put it, “push further and deeper into true painting.” AFP PHOTO/Stan HONDA (Photo credit should read STAN HONDA/AFP/Getty Images)